سفارش تبلیغ
صبا ویژن

.::شارح::.

14 خرداد میلاد امام موسی صدر

14 خرداد میلاد امام موسی صدر

بسم الله
امروز 14 خرداد بود و امام من سید موسی صدر 81 ساله شد . از یک هفته پیش تلفن همراهم تنظیم شده بود که هر روز یادآوری کند که 14 خرداد روز تولد است . باید زودتر دست به قلم میبردم . اما چه می شود کرد که من هم در این جامعه زندگی می کنم و متاثر از حوادث و اتفاقات آن هستم . مناظره داغ دیشب و اتفاقاتی که در آن افتاد دیگر توانی نگذاشت تا بنویسم برای محبوبم .

جایت خالیست بزرگوار ! کاش امروز در میان ما بودی تا راه نشانمان می دادی . امروز تو 81 ساله شدی و ما 31 سال است که از حضورت محرومیم . از خودم خجالت می کشم که روز شمار و سال شمار نبودنت شده ام . چقدر دلسنگ شده ام که هر شب با خود مرور می کنم یک روز دیگر تو در زندان قذافی اسیر بودی و من هم اسیر . تو اسیر چهار دیواری کینه عدو و من اسیر غفلت .  از تو برای ما چه باقی مانده جز راه روشنت و اندیشه و سیره نابت . برای ما که 31 سال غبار نشسته بر سیره ات را می بینیم و از پس این غبار باید تو را بشناسیم . ما سیره تو را می خوانیم و می شنویم و به دفعات برای دیگران تعریف می کنیم و بعدش آهی از سوز سینه می کشیم که جایش خالیست که اگر بود گونه ای دیگر زندگی کردن را به ما می آموخت و گونه دیگر دیندار بودن را .  
امروز سالروز تولد توست . سید موسی صدر ، سید خوش سیمای ایرانی
سال گذشته دسته های گل را تقدیمت کردم :
« ... آخر امروز کسی می آید
کودکی زیبا رو
صورتش ماه تر از قرص قمر
مقدمش گلباران
گل نیلوفر و یاس
گل نرگس گل سرخ
گل سوسن ، سنبل
یک گلستان گل نور
همه در مقدم این تازه گل خانه نور
فرش این خانه پر شور و سرور...»
اما امسال چیزی برای تقدیم کردن ندارم جز اشک چشم ، که فکر می کنم پاکی اش نشانه صداقت است .

محبوبم آخر چطور می شود که تو را شناخت و قطره ای از دریای حلم و صبر و بردباریت دانست و سکوت کرد . چگونه می شود ذره ای از سیره ات فهمید و شیطان خاموش شد .
دیشب که پای تلویزیون شاهد مناظره انتخاباتی بودم . فقط کلام تو راهگشا بود تا را سره از ناسره بشناسم
، «اگر [تلاش انسان] با قصد قربت و قصد خدمت به جامعه و همنوع و خانواده همراه باشد، و اگر به قصد حفظ حیثیت انسان و تأمین آسایش همنوعان صورت گیرد، جهاد در راه خدا محسوب میشود. آنگاه این قصد سبب می گردد که انسان در این راه با دقت بیشتری قدم بردارد. چه بسا وجود این قصد انسان را محدود می کند، ولی راه موفقیت آمیز تر  و نتیجه بخش تر است.»
امروز هم رهبری در جوار مرقد امام خمینی (ره) به بعضی از مسائل انتخابات و شب گذشته پرداخت ، چه کنم که باز کلام تو برایم تداعی شد که « آنچه برای من از آمدن یا رفتن یک وزیر و پیروزی یا ناکامی یک کاندیدا اهمیت بیشتری دارد آن است که این وزیر یا آن نماینده را کمک کنم تا کاری سازنده و ثمر بخش انجام دهد و سطح زندگی شهروندان این کشور را ارتقاء دهد .
بنابراین ، حوزه فعالیت ، اختیارات و توانمندی من با احزاب تفاوت دارد . زیرا فعالیت یک حزب غالباً در آن راستا است که زمام قدرت را به دست گیرد یا حکومت را حمایت کند تا بلکه از این طریق به اهداف خود جامه عمل بپوشاند . خواهش می کنم از همین جا دانسته شود که من با همه احزاب و گرایشها بر مبنای این شعار رفتار خواهم کرد :"ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه"(125:16) ( مردم را با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت بخوان).»
... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...

سید موسی صدر ، امام محبوب من ، هر کجا هستی خدا حفظت کند