سفارش تبلیغ
صبا ویژن

.::شارح::.

برای آزادی امام موسی صدر ، فشارها باید به بالاترین حد برسد

یک منبع دیپلماتیک لیبیایی که از نظام معمر قذافی رهبر لیبی جدا شده است ، به " الجزایر تایمز " گفت سید موسی صدر رهبر جنبش محرومان لبنان ، هنوز درقید حیات است و زیرنظر دستگاه های امنیتی لیبی و درمکانی بسیار ویژه نگاهداری می شود.

به گزارش العالم، سید موسی صدر موجبات نگرانی بسیاری از گروه های لبنانی را که وی توانست طرح های ویرانگر آن ها را نقش بر آب کند ، فراهم کرده است.

یک گروه فلسطینی در لبنان سعی داشت موسی صدر را ترور کند و وی درواکنش گفت : عمامه من ، از مقاومت فلسطین حمایت خواهد کرد . این روزها مصادف با سالروز ناپدید و ربوده شدن موسی صدر در لیبی است.
شایان ذکر است که سید موسی صدر در تاریخ 25/8/1978 به همراه شیخ محمد یعقوب پدر حسن یعقوب نماینده
لبنانی و عباس بدرالدین (خبرنگار ) در سفری رسمی وارد لیبی شد و در هتل الشاطی در طرابلس غرب مهمان مسئولان لیبیایی شدند.

رسانه های گروهی لیبی هیچ خبر یا گزارشی درباره رسیدن امام موسی صدر به لیبی و رویدادهای سفر وی به این کشور و دیدار وی با معمر قذافی رهبر لیبی یا دیگر مسئولان لیبیایی منتشر نکردند. وی آخرین بار در ظهر روز 31/8/1978 با دو همراهش در لیبی مشاهده شد.

بعد از اینکه هیچ خبری از وی و همراهانش به دست نیامد ، سر وصدایی جهانی درباره ناپدید شدن آنان به پا خاست و مسئولان لیبیایی در تاریخ 18/9/1978 اعلام کردند که آن ها بعدازظهر روز 31/8/1978 سوار برهواپیمای " آلیتالیا " ، طرابلس غرب را به مقصد ایتالیا ترک کردند.
چمدان های موسی صدر و نیز شیخ محمد یعقوب در هتل " هولیدای ان " رم پایتتخت ایتالیا پیدا شد.

مسئولان قضایی ایتالیا تحقیقات گسترده ای را درخصوص این قضیه آغاز کردند و بعد از اینکه ثابت شد که امام موسی صدر و همراهان او وارد خاک ایتالیا نشده اند ، نتیجه این قضیه دادستان کل دادگاه رم در تاریخ 12/6/79 شد حکمی مبنی بر مسکوت ماندن این قضیه صادر کند.
در نتیجه تحقیقات گسترده ، دادستانی کل ایتالیا در تاریخ 19/5/ 79 به این نتیجه رسید که آن ها اصلا" لیبی را ترک نکرده اند.

به گفته این دیپلمات جدا شده از نظام لیبی ، پرونده سید موسی صدر و همراهان او به دست شخص معمر قذافی و سه نفر از مسئولان نظام وی است.

به اعتقاد این شخص ، اطلاعات بررسی شده در ابتدا حاکی از آن بود که صدر فورا" کشته شده است و سرهنگ قذافی وی را به یک گروه فلسطینی تحویل داده تا او را اعدام کند اما واقعیت این است که موسی صدر همچنان زنده است و پا به سن گذاشته و ده ها کتاب تالیف کرده است و ..
این دیپلیمات درباره بسته شدن این پرونده توسط معمر قذافی گفت فشارهای عربی و اسلامی باید به بالاترین حد برسد تا این پرونده بسته شود ؛ همانطور که پرونده لاکربی و دیگر پرونده ها بسته شد.
به نقل از تابناک